donderdag 14 maart 2013

Thee & Afvallen

Vaak zie je van die reclame spotjes over pillen met thee extract die je dan moeten helpen met afvallen. 
Hier zit vaak ook nog een hele dure prijs aan vast. En vergeet niet dat deze pillen vaak ook nog vol gestopt zijn met een hoop chemische troep.

Dit kan natuurlijk ook anders en beter. Namelijk thee kan je heel goed drinken, is stukken goedkoper, gezonder en nog lekker ook!

Laat ik beginnen met 4 theeën die goed kunnen helpen bij het afvallen:
-Rooibos thee
-Groene thee
-Witte thee 
-Gele thee

Jullie zullen wel denken Rooibos thee.. Ja het is nog niet heel bekend maar Rooibos thee bevat ruim 50x meer antioxidanten dan Groene thee. En het gaat juist om de antioxidanten in de theeën die ons helpen bij het afvallen.

Wat doen deze antioxidanten precies: Door deze antioxidanten gaat de spijsvertering beter werken.
Verbetering van de spijsvertering zorgt ervoor dat deze eerder overgaat  op de vet verbranding.
Door een goede spijsvertering heb je een betere vet verbranding en verdwijnen de kilo's ook wat sneller.

De 4 bovengenoemde theeën zijn theeën met de meeste antioxidanten.

Ik zal ze op volgorde zetten van meest naar minste antioxidanten:
1. Rooibos thee
2. Witte thee (heeft een hele zachte bloemachtige smaak)
3. Gele thee (is nog niet heel bekend binnen Europa, maar heeft een hele zachte smaak)
4. Groene thee

Ik zal jullie mijn favoriete nog even geven: Witte thee.

Over deze theeën valt nog veel meer te weten, maar ik zal ze per stuk helemaal ontleden in de aankomende blogs over thee.

Veel lees plezier.



Geen opmerkingen: