zaterdag 6 juli 2013

Health ~ JiaoGulan thee


JiaoGulan Thee heb ik ooit eens een keer ontdekt via Internet. En aangezien ik een grote thee liefhebber ben, dacht ik bestel de thee gewoon en probeer de thee uit. Maar omdat dit een thee is waar je niet zoveel over hoort ben ik de thee is gaan opzoeken op het Internet en er hoort een heel verhaal bij!!!!



Ik begin eerst met de geschiedenis van deze thee:
JiaoGulan is een klimplant uit de komkommerfamilie die in Zuidoost-China, Japan en Thailand al ± 700 jaar in het wild groeit. Het is een belangrijke plant in de traditionele Chinese geneeskunde. De plant staat in de belangstelling van onderzoekers vanwege zijn geneeskrachtige eigenschappen, die verwant zijn aan de eigenschappen van ginseng.
JiaGulan wordt ook wel aangeduid als een "wondergras" of "kruid der onsterfelijkheid".
De thee zelf heeft een beetje weg van zoethout thee.



Bron foto: www.alternative-therapies-reiki-relaxation.com

JiaGulan
 heeft een hele positieve werking:

* Weerstandverhogend;
* Positieve werking op hart- en leverfuncties;
* Stabiliserende werking op de bloeddruk;
* Cholesterolverlagend;
* Geeft je meer energie bij lusteloosheid;
* Ontgifting van organen;
* Geeft meer rust bij zenuwachtigheid;
* Werkt super goed tegen misselijkheid.


en er zitten ook hele heilzame stoffen in deze thee:
* Saponinen;
* Antioxidanten;
* Adaptogenen;
* Diverse mineralen;
* Aminozuren;
* Proteïnen;
* Vitaminen.

Hoe kan je JiaoGulan het beste drinken:
Drink tips:

- Laat thee ± 3 tot 5 min trekken, hoe sterker de thee, hoe zoeter de smaak;
- Drink je thee zo vers mogelijk;
- Drink ongeveer drie maanden lang 4 tot 8 koppen thee per dag om de heilzame stoffen
   goed tot je lichaam in te werken, je kan ook af en toe tussen door lekker een kopje drinken;
- Zorg ervoor dat het thee water tussen de ± 85 graden is.



En dan heb je een heerlijk glas JiaoGulan thee!!!!

Mijn mening over deze thee:
Ik vind het een heerlijke thee, voor een moment van rust,
maar werkt ook goed als ik me niet lekker voel.
Het heeft een een licht, subtiele zachte, een beetje een zoete, zoethoutige smaak.
De smaak wordt niet bitter als je de thee lang laat trekken.

Deze thee kan je vinden op Chinaherbage.nl



Hebben jullie wel al eens van JiaoGulan thee gehoord?
Gaan jullie na aanleiding van dit blog de thee bestellen?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie! 


Geen opmerkingen: