maandag 27 mei 2013

Fun ~ Tekening Alvin van Alvin and the Chipmunks

Ik ben dol op tekenen, ik doe het al vanaf m'n 11e jaar.
Nu had ik de jongste van m'n vriend belooft dat ik Alvin van Alvin and the Chipmunks voor hem zou tekenen! Dat was alweer een tijd geleden en aangezien hij laatst jarig is geweest dacht ik "dit is een leuk verjaardagskado"!! 
Dus heb ik even wat tijd vrij gemaakt en ben weer eens na 10 jaar gaan tekenen (schilderen  niet mee gerekend) 
en weet je wat, ik kan het nog steeds :-)

En dit is ook de eerste keer dat ik het in kleur heb gedaan, dus ik dacht laat ik dit eens met jullie delen.



Normaal gesproken als ik teken doe ik alles in zwart, wit en grijstinten. Dit is namelijk ook heel mooi, helemaal als je de accenten met een zwarte Edding bewerkt.

Wat ik  zelf altijd doe is beginnen met een schets:






































En vanuit de schets ga ik dan meestal met diverse teken potloden de tekening afmaken, 

maar in dit geval moest ik het in kleur doen (voor het eerst), dus ik begon na te denken met welk materiaal ik dat dan ging doen: verf, kleurpotloden  ik had nog even geen idee.
Toen kwam heel ver vanuit mijn geheugen in beeld dat ik ook nog soft pastelkrijt heb. Bingo!!
Ik weet waar mee ik deze tekening ga kleuren


 

Soft pastelkrijt is makkelijk om mee te vegen, waardoor je geen strepen krijgt zoals bij potlood. En het is heel fijn om mee te werken. Een nadeel je handen worden flink vies.

Maar uiteindelijk heb je wel een mooi resultaat:

En de jongste van mijn vriend is er ook heel blij mee!!

Tekenen jullie ook wel eens?
Ik ben benieuwd naar jullie reactie!!


Geen opmerkingen: