donderdag 16 januari 2014

Health ~ een kerst / winter thee recept




Vroeger zat er bijna in elk kerstpakket wel een pakje Kerstthee. Dit vond ik altijd zo lekker een kopje zwarte thee met wat heerlijke kruiden, waar je ook een heerlijk warm gevoel van kreeg. Wat trouwens ook een heerlijke thee is voor de koude winter maanden.



Tegenwoordig zie je dit bijna niet meer en als bijkomstigheid drink ik ook geen zwarte thee meer. Op een geven moment kwam Pickwick met de elementen theeën: Aarde, Vuur, Water en Lucht. Kennen jullie ze nog?? Heerlijk vond ik deze theeën, vooral Aarde, omdat dit een beetje op de kerst thee leek en geen zwarte thee bevatte. Helaas heeft Pickwick ze uit het assortiment gehaald :-(


bron: www.boompackaging.com

Nu heb je tegenwoordig weer een andere thee die er goed voor in de plaats komt:
Pickwick Chai


Deze thee vind ik ook heerlijk en warmt je ook lekker op van binnen, deze thee bestaat uit Rooibos met kaneel, gember, kruidnagel en kardemom.

Maar een paar jaar geleden was deze thee er nog niet en begon ik rond de feestdagen zelf een recept te verzinnen om toch maar die smaak te krijgen van die Kerstthee alleen dan zonder de zwarte thee. Dus wat deed ik, ik ging kijken welke thee heb ik en welke kruiden heb ik. na even rondgesnuffeld te hebben kwam ik met Rooibosthee, kruidnagels, kaneelstokjes en wat gemberpoeder (of verse gember) aanzetten:

Wat heb je verder nog nodig: een kommetje en een thee zakje.

Recept:
verpulver een half kaneelstokje in het kommetje, doe dit ook met de kopjes van de kruidnagels zo'n  ± 5 a 6  stuks en gooi daarna de takjes er ook bij, een beetje gemberpoeder erbij en tot slot een zakje rooibos thee erbij. Roer dit even door elkaar en doe dit in een leeg theezakje.

Drink deze thee op ± 80 tot 85 graden laar 5 min trekken.



Dan heb je een heerlijke kop thee die je lekker helemaal verwarmt, dus ook lekker voor de wintermaanden.



Geen opmerkingen: